11 Μαρτίου 2012

Ο Ανταγωνισμός στην αγορά του διαδραστικού πίνακα.


Η μάχη στην αγορά του διαδραστικού πίνακα (Δ.Π.) έχει για τα καλά ανάψει. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Οι εταιρίες ψάχνουν για νέες πηγές εσόδων, προσπαθούν να ανανεώσουν τα προιόντα τους, παρακολουθούν στενά τους αναταγωνιστές τους, προκειμένου να ξεχωρίσουν.

Το μέλλον του Δ.Π. γίνεται πιο περίπλοκο αφού επηρεάζεται άμεσα από τις προόδους της τεχνολογίας. Υπάρχει πραγματική ανάγκη στην εποχή του ipad ;
Στελέχη των κορυφαίων κατασκευαστών Δ.Π. επιμένουν ότι παρόλο που το ενδιαφέρον  των καταναλωτών μετατοπίζεται, υπάρχει ακόμα αγορά. Και εννοούν την Αμερική ,τη Μέση και την Άπω Ανατολή, περιοχές που βρίσκονται πολύ πίσω από την Ευρώπη στη χρήση του Δ.Π.
Άλλοι αναλυτές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για πάγωμα των αγορών αν δεν αλλάξει κάτι, δεδομένου των οικονομικών συγκυριών και τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης. Απειλή αποτελούν και τα tablets που είναι οικονομικότερα και αμεσότερα.
Κατά τον Bob Crain, στέλεχος της Polyvision,"ο διαδραστικός πίνακας είναι μέρος του ψηφιακού οικοσυστήματος.Όπως σε όλα τα οικοσυστήματα αν αφαιρέσεις ένα βασικό συστατικό,τότε αυτό θα αρχίσει να καταρρέει". Εκτιμά ότι το 80-95% των τάξεων παγκοσμίως είναι χωρίς Δ.Π.
Στατιστικές για την διείσδυση του Δ.Π. στις σχολικές αίθουσες δεν υπάρχουν. Μια έρευνα που έγινε στην Αμερική σε 1.400 δασκάλους, το 59% είχε πρόσβαση σε Δ.Π. και το 36% είχε Δ.Π. στην τάξη του. Στην Αγγλία είναι διαφορετικά αφού υπήρχε κρατική χρηματοδότηση και σχεδόν όλα τα δημόσια σχολεία έχουν Δ.Π.
"Ακόμα και αν υπάρχουν πάρα πολλές αίθουσες χωρίς Δ.Π.,η οικονομική στενότητα σημαίνει σκληρή αγορά για μια τεχνολογία που κοστίζει χιλιάδες δολάρια" όπως λέει η Nancy Knowlton από τη SMART Technologies." Και οι πελάτες πλέον βλέπουν την τεχνολογία ως κομμάτι της ψηφιακής τάξης και όχι ως κύριο εφόδιο. Οι εταιρίες θα συνεχίσουν να κάνουν πωλήσεις εφόσον θα παρέχουν και άλλες υπηρεσίες πέρα από τον ίδιο το πίνακα (accessories, software). Η εκπαίδευση έχει να κάνει με διδασκαλία και μάθηση και όχι με δαπάνες".
Ο Jim Marshall,από την Promethean,είναι της άποψης ότι μια ποικιλία από νέα προιόντα θα βοηθήσουν την ανάπτυξη της εταιρίας του."Προσπαθούμε να ενώσουμε το μπροστινό μέρος της αίθουσας με το πίσω".

Πολλές εταιρίες προσπαθούν να προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα καταφέρουν να δώσουν ένα λειτουργικό πακέτο εργαλείων που θα καλύψει πλήρως μια ψηφιακή τάξη. Το ipad για παράδειγμα αποτελεί μια πραγματική απειλή για το Δ.Π. αφού μπορεί να προσφέρει τις ίδιες λειτουργίες.
Δεν είναι σίγουρο ποιός θα μπορεί στο μέλλον να αγοράζει Δ.Π.,ποιός θα χρησιμοποιεί tablets ή κάτι άλλο που στο μεταξύ θα έχει εφευρεθεί. Η κατάσταση μπορεί να αλλάξει αν ο δάσκαλος έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί το Δ.Π. παράλληλα με άλλες συσκευές.Και αυτό προυποθέτει την ύπαρξη κοινού συμβατού λογισμικού. Ακόμα και η Microsoft θα μπορούσε να προσαρμόσει  το Powerpoint  στο  Διαδραστικό Πίνακα.


Πηγή: http://www.edweek.org/dd/articles/2012/02/08/02whiteboard.h05.html